Friday, 28 February 2014

Pregnant?? Alone???

Assalamualaikum semua..
Sis just nak kongsi pengalaman sis mengandung anak pertama..dah lama nak kongsi..masing2 ada pengalaman masing2 kan..
Sis bernikah pada 11/11/11..cantikkan tarikh ni..kenduri sebelah lelaki 20/11/2011..ramai orang berebut tarikh2 ni..apa la taksub sangat dengan tarikh ni..xdak apa2 pon..encik suami pilih sbb senang nak ingat..hehe..
Selepas bernikah, sis berjauhan dengan suami..yelah..dia askar..kt kem Syed Sirajuddin, Gemas..sis plak kt KL - bandar metropolitan..hahaha..sis xdpt tukar ke sana..so, stay kt sini..mula2 dgn kwn2, lps tu sorang2 je..masa tu encik suami hanya balik sebulan sekali..
Masa ni sis keje as shifter..meaning, blk malam, keje weekend..selepas 5 bulan, sis disahkan mengandung..masa tu tau betol2 masa birthday husbang..so, mmg hadiah istimewa utk dia..mmg nak ank cepat2 sbb leh teman sis..
So, bermulalah pengalaman mengandungkan aqeela dengan keja balik malam..weekend..dengan suami yg jauh di mata dekat di hati..tp alhamdulillah..xde nak muntah2, loya2 dan mengidama tak tentu hala..encik suami lega sangat..baby pom faham keadaan umi dia..apa yang penting, kena kuatkan semangat, sabar dan tabah..syukur pada Allah, kerana sis kuat harungi dugaan di awal perkahwinan..berkat doa semua pihak..
Moral of story: jangan jadikan PJJ sebagai salah satu alasan yang anda tidak kuat..Allah ada bersama kita..ada ganjaran utk kita nnt..in shaa Allah..
Tunggukan next entry Pengalaman bersalin..pre-mature???

No comments:

Post a Comment