Tuesday, 5 November 2013

Wednesday, 9 October 2013

Testimoni BVSM..

Assalamualaikum semua..

Sebelum ni dah update serba sedikit tentang tidur berkualiti dan tilam BVSM..
Tarikh keramat 29 September 2013, genap setahun BVSM di pasaran..walaupun baru setahun jagung ramai pengguna dah merasai keajaiban cahaya Dhuha dalam BVSM..anda masih ragu-ragu dengan keajaiban BVSM yang telah dikurniakan oleh Allah kepada kita??

Jom kita lihat rakaman testimoni berikut.....

Testimoni Bio Velocity Sleep Mate 2013

Macam mana???Di bawah ni disertakan gambar testimoni yang laen..




Pesakit Migrane

Pesakit Stroke

Pesakit Lumpuh selepas kemalangan


Pesakit Kanser


Pesakit Asma

JOM sama-sama kita hadiahkan BVSM ni kepada ibu bapa kita, cadangkan kepada saudara-mara tentang keajaiban BVSM ni..sekurang-kurangnya kita dapat memberikan alternative lain kepada mereka untuk mengubati penyakit yang dialami..

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi:
IKIN 013-3555321

Harga: RM 1288.00



SEKIAN....Wassalam..

Thursday, 19 September 2013

Why GREEN is my choice??

GREEN...HIJAU...



Sekeliling kita mesti ada warna hijau..pokok, bukit, traffic light..di mana-mana mesti ada warna hijau..kalau xda, macam mana kita nk dapat oksigen kan..kan..kan..kalo kita lihat warna hijau, akan rasa nyaman, selesa..sebenarnya banyak kebaikan warna hijau ni..Dinding rumah pun warna hijau..Aman je..

Annas bin Malik mengatakan, “Warna yang paling disukai oleh Rasulullah ﷺ adalah hijau."

Ibnu Hajjar dlm Tanbih Al Akhbar memetik kenyataan salah seorang sahabat Baginda berkata :

"Pada hari raya kami disuruh memakai pakaian berwarna hijau krn ia lebih utama dan dihukumkan sunat. Adapun warna hijau adalah afdhal daripada lain2 sesudah putih."


Rasullullah pun menyukai warna hijau. Baginda akan memakai pakaian berwarna hijau selain daripada putih. Dunia keislaman juga menggunakan warna hijau sebagai lambang keislaman. Kubah Masjid Nabawi juga berwarna hijau.

Jom kita lihat ayat-ayat Al-Quran tentang warna hijau..

1. Maksud ayat :  “Penduduk Syurga itu ( bersenang-lenang) di dalamnya dengan) berbaring di atas (bantal-bantal) dan cadar-cadar yang HIJAU warnanya serta permaidani-permaidani yang sangat indah.”
Surah Ar-Rahman : Ayat 76

2. Maksud ayat : “Mereka di dalam Syurga memakai pakaian  HIJAU yang diperbuat dari sutera halus dan sutera tebal (yang bertekat), serta mereka dihiasi dengan gelang-gelang tangan dari perak dan mereka diberi minum oleh Tuhan mereka dengan sejenis minuman ( yang lain) yang bersih suci.”
Surah Al-Insan : Ayat 21


3. Maksud ayat : " Mereka (Ahli syurga) mengenakan pakaian sutra halus yang HIJAU dan sutra tebal.

Surah Al-Kahf : Ayat  31

Jom kita ikuti Sunnah Rasulullah, pahala adalah ganjarannya..


**Sumber: Kitab: Ma’a Al-Thib fii Al-Qur’an Al-Karim, Dr. Abdul Hamid Diyab, Dr. Ahmad Qarquz,    Mu’assasah Ulum Al-Qur’an, Dimasyq






Wednesday, 18 September 2013

Marine Essence The Series

Produk Marine Essence terdiri daripada:
1- Bar Kecantikan (Beauty Bar)
2- Ubat gigi
3- Shampu
4- Cecair Mandian

Anda akan dapat nikmati manfaat hebat daripada alam semulajadi dengan produk Marine Essence. Ini adalah kerana ia mengandungi kombinasi unik Garam Buluh, Pheno-SFE dan pelbagai ramuan organik lain yang lembut namun berkesan untuk menjadikan keluarga anda bersih dan sihat...




Bar Kecantikan @ Beauty Bar dapati atasi masalah seperti berikut:


1. Ketiak berbau.

2. Ketiak, leher, lutut dan kelangkang gelap.

3. Bau badan.

4. Daki degil di tengkuk @ kaki.

5. Kesan hitam di belakang tengkuk akibat panas.

6. Ekzema.

7. Allergic @ gatal-gatal kulit.

8. Jerawat muka @ badan.

9. Parut-parut luka bersalin.

Harga:
# 1kotak = 3 ketul = RM 105
# 1ketul = RM 35


Ingin membuat pesanan??
** sms ke 0133555321
** whatsapp ke 0174567616
** email ke noor_ikin@yahoo.com




Wednesday, 11 September 2013

Bio Velocity Sleep Mate (BVSM)...Tilam Ajaib...

Tilam dan tidur saling berkaitan..begitu juga tidur dan kesihatan..kalo tak tidur macam mana sel-sel badan nak rehat dan diperbaiki..jadi kita perlukan tidur yang berkualiti dalam masa yang sama dapat memberikan tahap kesihatan yang maksima..

Jom kita kita lihat apa keistimewaan Tilam BVSM @ Tilam Ajaib ni..

1. Meningkatkan metabolism
2. Mengaktifkan fungsi-fungsi sel
3. Menggalakkan peredaran darah
4. Meningkatkan pertahanan badan dan memperbaiki sistem imun
5. Meningkatkan tahap medan tenaga
6. Menstabilkan emosi, mengurangkan tekanan dan desakan
7. Memulihkan tenaga, memperbaiki dan mengaktifkan sel dalam badan
8. Bersemangat dan bertenaga
9. Meningkatkan keupayaan penyembuhan secara semula jadi
10. Mengimbangi dan mengharmonikan fungsi-fungsi fizikal
11. Melegakan kepenatan dan kesakitan
12. Merangsangkan dan menyelaraskan sistem saraf autonomik
13. Menggalakkan fungsi jantung
14. Menggalakkan tidur yang sihat dan berkualiti


Ujian klinikal telah dijalankan oleh pakar..Ia menunjukkan bahawa terdapatnya peningkatan tahap tenaga ke atas subjek yang signifikan selepas menggunakan BVSM..JOM kita lihat perbezaan tenaga sebelum dan selepas penggunaan BVSM..




Tilam ni sesuai untuk siapa yer??semua golongon boleh guna tilam BVSM..dari bayi sampai orang berumur@tua..Tilam ini juga sangat bermanfaat kepada golongon yang mempunyai masalah kesihatan seperti di bawah:


.
Macam-macam penyakit boleh di atasi..in shaa Allah..yang penting kita usaha & tawakal..betul tak??Penjagaan tilam BVSM sangat mudah..boleh dicuci setahun sekali..menggunakan bahan PENCUCI BERORGANIK..cuci guna tangan je..lembut2..pastu keringkan bawah matahari..sangat simple..dan hanya perlu basuh di kawasan yang kotor je..

Tilam ni NIPIS, BERSAIZ QUEEN, BOLEH DILIPAT BAGI SINGLE BED, RINGAN & BOLEH DIBAWA KE MANA SAJA..

HARGA: RM 1288..

tersangatlah berbaloi dengan memiliki tilam yang memberi banyak manfaat kepada kesihatan kita..kalau handphone & playstation kita boleh beli??kenapa tilam ni tak boleh..
Handphone & playstation lebih memberikan banyak kesan negatif kepada tahap kesihatan kita..Kan kan kan..

Nak order @ perlukan DEMO??
HUBUNGI SAYA di 0133555321 call@sms 0174567616 whatsapp

Apa tunggu lagi???cepat2..anda belum terlambat untuk dapatkan tilam ajaib ni..

**nantikan testimoni hebat pada next entry

Wassalam..





Friday, 6 September 2013

BVSM vs Tidur Berkualiti



Tidur Yang Berkualiti

Manusia telah menghabiskan 1/3 daripada masa mereka dalam tidur. Oleh itu, tidur dan rehat yang berkualiti adalah penting untuk kesejahteraan kita. Ia adalah penting untuk kesihatan fizikal dan mental, dan untuk mengoptimakan fungsi-fungsi harian kita. Apakah itu tidur yang berkualiti? Tidur yang berkualiti bermakna mempunyai jangka masa rehat yang cukup serta mendalam yang membolehkan seseorang sedar selepas bangun  sepanjang hari.

Semasa badan kita rehat, semua sel badan akan diperbaharui dan dibebaskan, kerja-kerja pembaikan   ke atas kecederaan dan penyakit-penyakit akan dijalankan. Aktiviti-aktiviti otak kita yang mengawal emosi, proses pembuat keputusan dan interaksi sosial dihentikan, membolehkan kita mengekalkan emosi dan fungsi-fungsi sosial yang optima semasa kita bangun. Tidur juga menguatkan minda dan kesedaran, membolehkan kita berasa bertenaga dan lebih berjaga secara fizikal. Ia juga meningkatkan daya ingatan dan keupayaan belajar; mengurangkan tekanan, rasa kebimbangan dan kerisauan. Tidur yang berkualiti menjaga kesihatan hati kita dan mengurangkan risiko kemurungan.






BV Sleep Mate

Anda boleh memulihkan keseimbangan dan kesihatan anda secara mudah dengan kuasa penyembuhan BV Sleep Mate. Pelapik tilam ini khas dibuat untuk memenuhi keperluan individu anda. BV Sleep Mate menolong membetulkan frekuensi yang tidak harmoni, meneutralkan gelombang berbahaya sambil menguatkan gelombang positif yang membentuk aura yang sihat dalam organisma. Dengan mempengaruhi pengaliran tenaga, kita boleh menyihatkan badan dengan mencapai tahap kesihatan yang sempurna, mengimbangkan dan meningkatkan keseluruhan aktiviti badan dan minda. Apabila anda bangun daripada tidur, anda berasa lebih cergas dan bertenaga. Dalam penggunaan jangka masa panjang, ia memberi manfaat kepada badan di mana ia boleh mengekalkan kesihatan kita, meningkatkan sistem imun dan juga memberi hidup yang berkualiti.


Nantikan sambungan di next entry kalo nak tau lebih lanjut..bleh pm di 0133555321 jugak..


Garam oh Garam...

HADIS TENTANG GARAM

Dari Abdullah Bin Umar " Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat ( mempunyai kebaikan ) dari langit ( menerusi hujan ) ke bumi iaitu besi, api ,air dan garam"

Dari Anas Bin Malik, nabi bersabda " Penghulu segala lauk pauk kamu ialah garam. "Tiadalah akan baik makanan itu melainkan dengan garam." Hadis riwayat Al – Bazzar

Rasulullah s.a.w. pernah menyarankan supaya memakan secubit garam pada awal dan akhir setiap kali minum & makan. Baginda berkata "Sesiapa yang memulakan minum & makan dengan memakan secubit garam ALLAH akan hindarkan 330 jenis penyakit , yang paling kurang ialah gila kusta, sakit perut dan sakit gigi. Yang bakinya diketahui oleh ALLAH sahaja.




KELEBIHAN GARAM

Dengan mengambil secubit garam dan segelas air:

  1. tubuh kita akan mencuci dengan sendirinya secara keseluruhan
  2. sel-sel badan akan dikembalikan
  3. semua proses kehidupan akan diharmonikan, disusun dan dikuatkan semula 
  4. banyak penyakit moden akan lenyap dalam masa itu


Amalan Rasulullah S.A.W memakan secubit garam sebelum dan selepas makan kini dibuktikan oleh sains bahawa tabiat ini menambahkan keberkesanan perut untuk menghadam makanan dan menghindarkan perut dari menyerap racun.

Pada zaman Yunani, Tentera Yunani ( askar Greek ) dibayar gaji menggunakan garam .Begitu juga dengan episod penjajahan negara kecil oleh negara besar dengan mengenakan hukuman penjara kepada penentang mereka .Apabila dipenjarakan, mereka ( penentang ) akan diberi makanan seperti roti dan air tanpa garam .Walaupun kerap dihidangkan dengan roti dan air tanpa garam, badan mereka tetap lemah memandangkan kurangnya kandungan garam dalam badan.

Wallahualam..

Tuesday, 3 September 2013

Assalamualaikum...Salam Ukhuwah..



HERE

Assalamualaikum semua..

Thanks for support me...

Terima kasih byk2 kepada adik ipar Syifaul Saira (gambar di ats) sbb bantu wat blog ni..

Semoga bloq ini dapat memberi byk informasi & ilmu yg berguna kepada anda semua..In shaa Allah..